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Showing content with the highest reputation on 11/16/2021 in all areas

  1. just a reminder we are in the section "Developer Discussion Room" - any further questions? about >80% of the posts are offtopic and i'm not counting myself as "developer" because i'm not committing any code to the git in question so ....
    4 points
  2. Absolutely! I think it was mentioned at one point that support issues could be dealt with in another thread/section, but the phrase "that ship's already sailed" was mentioned. I can't speak for them, obviously, but I think TTG's intention was for this thread to be much shorter-lived and lower traffic, with proper support and discussion threads elsewhere on the forum once redpill came out of alpha. Development has maybe been slower than anticipated and this thread has grown way beyond manageable, imho. At 122 pages we can't seriously expect newcomers to read the whole thread and be up to date on procedures and politics (for want of a better word). We need an updated project FAQ at the bare minimum, and separation of development and support threads. But this isn't my project and I don't want to tread on TTG's toes, wherever they are...
    2 points
  3. Très bonne nouvelle et surtout merci pour ton retour, cela pourra aider quelqu'un qui serait dans la même problématique. C'est ici tout l'intérêt du forum. 😉
    1 point
  4. Très bonne nouvelle... Et oui, ce forum est vraiment efficace... et la communauté étant très importante et variée, la résolution des problèmes y gagne aussi en rapidité. Bonne journée Jacques
    1 point
  5. As i am not a developer, i will not be posting here. Is there a Non-Dev discussion group that is elsewhere for this topic does anyone know of? Thanks
    1 point
  6. Merci de ta réponse. Après quelques heures ou j'ai failli péter une durite (le log apparmor se remplissait à vitesse fulgurante chaque fois que je tentais une connection, il est devenu gigantesque), j'ai trouvé la solution sur ce forum génial (section en anglais), un utilisateur ayant eu exactement le même problème que moi. Comme lui, qui a pris la solution dans un autre post qu'il cite, j'ai recopié les fichiers /etc/rc.* du PAT (qui est une archive) sur la machine. Ce qui m'a demandé de suivre ce tuto pour avoir un accès root (temporaire !) via WinSCP : https://www.nas-forum.com/forum/topic/51211-dsm-6-log-as-root-putty-winscp/ Pour une raison inconnue, certains fichiers rc.* n'avaient pas été mis à jour, étaient beaucoup plus petits et dataient de 2015. J'ai également supprimé un vieux dossier .xpenoboot à la racine qui datait de la version 5 et contenait notamment un fichier rc.init. Une fois ces opérations effectuées, j'ai pu me reconnecter à l'interface Web de DSM. Et enfin, Cloud Sync (et non pas Cloud Station) fonctionne à nouveau parfaitement ! Ce fut long mais ce forum est génial. Elle est pas belle la vie ?
    1 point
  7. А можно по подробнее плиз? поделитесь инструкцией и файлами=)
    1 point
  8. I'd be looking forward to be one of the first users to use DSM 7 in my production enviornment as soon as the redpill loader hits a release candidate state. @ThorGroupLet me know if there is anything I can support you with.
    1 point
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